Kjer se (z)družimo največji ljubitelji piva. In vsega povezanega s pivom.

Pivovarstvo v številkah v letu 2018

,

Uvod

Leto se je obrnilo in pripravili smo novo statistiko za pivovarstvo v letu 2018. Kakor boste opazili so številke zanimive in prinašajo boljši vpogled v trenutno stanje, kot samo občutki in ocene, ki so do sedaj subjektivno krožile od ust do ust. Enako kot lansko leto je namen prispevka objava realnih številk, ki jih pred lanskim letom enostavno nismo imeli, poleg pa dodajamo še nekaj spremnih misli.

Opazki in resničnost napovedanega

(Pre) hitra rast in premalo kapitala

Izkazalo se je, da pivovarne, ki imajo za sabo več kapitala lahko hitreje dosežejo večjo prodajo in opaziti je bilo, da manjše pivovarne enostavno ne morejo slediti želji trga in kupcev. Po drugi strani pa se je kapital močno zarezal v mlado industrijo, ki dotlej še ni poznala neizprosnost potrebnih poslovnih izzidov, tako da je bilo čutiti tudi nekaj trenj na sceni, kjer so vsi skorajda znanci ali pa celo prijatelji.

Nasičenost trga

Trg se še naprej siti in največji problem se je pokazal v prodaji v veleblagovnicah ter v gostinske lokale, ki ne morejo in ne želijo več sprejemati novih pivovarn. Kot odgovor je bilo zaznati veliko pivovarn, ki so močno regionalno ali pa lokalno naravnane in s takšnim načinom pridobijo lojalne kupce/pivce kot pa v primeru, da bi se skoncentrirali na širšo populacijo.

Cena, gostinci in tujina

Zanimivo, da se v dobrem letu na tem področju ni spremenilo veliko. Sem ter tja je bilo moč videti kakšno ekskluzivno (visoko cenovno) saržo, v nižjem cenovnem segmentu pa je moč zaznati samo eno pivovarno. Tujina pa se je izkazala kot zelo težka za preboj. Morda bi sprva lahko rekli, da naše pivo ni dovolj kvalitetno, vendar pa nagrade iz tujine in dobre ocene iz kritičnih spletnih strani govorijo drugače.

Kam so odromali?

Na neki točki so imele nomadske pivovarne močno prisotnost na trgu in v prodaji, sedaj jih vstraja le še nekaj o katerih pa ni več slišati kaj veliko. Ostaja samo še ena dokaj prisotna, izredno senzacionalistična znamka.

Agresivnost iz tujine

V relativno kratkem času se je razmerje med proizvedenem in uvoženem pivu v Sloveniji precej spremenilo. Očitna razloga sta prav zagotovo dva:

  • Večja prodaja piva Heineken zaradi prodajnih pogojev pri nakupu piva Laško in Union ponujenim gostincem, jasno posledice nakupa največje slovenske pivovarne
  • Vrzel nižjecenovnega piva, ki jo mikropivovarji niso napadli, so z “zanimivimi in nepoznanimi” proizvodi enostavno zapolnile tuje, običajno tudi večje komercialne pivovarne

Ključne številke v letu 2018

  • Trenutno je v Sloveniji 87 delujočih pivovarn (maj 2018)
  • V tekočem letu je bilo v Sloveniji proizvedenega 93 milijonov litrov piva
  • V tekočem letu je bilo v Slovenijo uvoženega 56 milijonov litrov piva
  • V tekočem letu je bil tržni delež mikropivovarn oziroma butičnega piva 2.25% (brez uvoženega)
  • V tekočem letu so slovenske mikropivovarne proizvedle 1.250.000 litrov butičnega piva
  • V tekočem letu so ostale manjše pivovarne zvarile 850.000 litrov piva

Interpretacija številk in primerjava s letom 2017

  • V tekočem letu se je odprlo novih 23 pivovarn oziroma skoraj dve na mesec,
  • V Sloveniji se je v tekočem letu spilo skupaj 150 miljonov litra piva, kar je za 13.5 miljonov več kot poprejšno leto oziroma 10% več. Tako je povprečni slovenec spil 72l piva.
  • Uvoženo pivo je doživelo največji razcvet, 104% relativno letno tržno rast.
  • V manjšem zaostanku je kraft pivo doživelo tudi veliko rast, 66% relativno letno tržno rast.

Povezava do lanskega članka: REALNE ŠTEVILKE: Koliko slovenskega piva zvarijo mikropivovarji?

Zahvala gre ponovno na Finančno upravo Slovenije, ki nam je hitro in brez zadržkov posredovala svoje aktualne podatke (maj, 2018) glede na zabeležene trošarine.

Opomba: Podatki so za obdobje od marca 2017 do marca 2018. Statistika je osredotočena na pivo proizvedeno v Sloveniji, uvoženo pivo je dodano kot zanimiv in pomemben podatek in ni vključen v statistiko.

Komentiraj

Your email address will not be published.