Kjer se (z)družimo največji ljubitelji piva. In vsega povezanega s pivom.

Ali videz piva vpliva na naš nakup?

Ljudje smo vizualna bitja. Ko vkorakamo v trgovino in se zapodimo proti policam, založenimi z našim ljubim pivom, nas le to pozdravi oblečeno v najrazličnejše etikete, zamaške, raznobarvne steklenice ter izvirno poslikane zaboje. Enako velja tudi za hladilnike, v katerih vaš najljubši bar hrani in hladi vedno večjo ponudbo domačih in tujih pivovarjev. Ste že stali pred hladilnikom in niste vedeli, katero pivo bi naročili?

Embalaža ima poleg primarne funkcije, ki je zadrževanje vsebine, v našem primeru piva, tudi marketinško funkcijo, torej mora prodajati. Ničkolikokrat je bila ravno embalaža tista, ki vas je, brez da bi se zavedali, pripravila do tega, da ste izbrali ravno vam najbolj vizualno privlačen izdelek.

grafika piva

Katerega bi izbrali?

Drugačnost in svežina

Pristopi pivovarjev k izgledu njihovega piva na polici so še bolj raznoliki, kot je raznolika njihova ponudba. Univerzalna formula, kakšna naj bo zunanja podoba piva, da bo ta privlačna vsem, ne obstaja. Z naraščajočo ponudbo piva je ustrezna in izstopajoča grafična podoba nedvomno velik plus, še posebej če je ta inovativna in drugačna od drugih. Še posebej pa je ta privlačna, če govori neko zgodbo oz. predstavlja delček večje, usklajene in premišljene celote. Ljudje imamo radi zgodbe, tiste, povezane s pivom pa še toliko bolj.

Oh, prelepo pivo

Splet ponuja številne strani in bloge, kjer avtorji največ pozornosti posvečajo prav podobi piva. Verjetno najbogatejšo zbirko ponuja blog “Oh Beautiful Beer”, kjer njen avtor zbira in z bralci deli številne grafične podobe piv s celega sveta. Med brskanjem si lahko ogledate najrazličnejše pristope k brendiranju, oziroma po slovensko, »utrjevanju blagovne znamke«, da bo ta lažje postala prepoznavna.

b

Logotip

Naslednja pomembna reč pri plasiranju piva na trg je logotip in celostna grafična podoba pivovarne. Logotip poskrbi za nekakšno splošno prepoznavnost znamke, katero dopolnjujejo dodatni elementi, ki soustvarjajo zgodbo pivovarne in njenega piva. V zgoraj omenjenem blogu boste našli številne odlične primere logotipov in celotnih zasnov podobe pivovarn, od čistega minimalizma do živahnih barv in udarnih kontrastov.

Manjše pivovarne finančno ne morejo konkurirati velikim pivovarnam z miljonskim proračunom, ki velik del svojega letnega prihodka namenijo prav marketingu. So pa zato pogosto drznejše, izvirnejše in bolj sveže v svojih idejah.

Kvaliteta > izgled

Za konec pa naj še dodamo, da vse povedano v tem članku postane popolnoma nepomembno, če vsebina, ki se skriva pod zunanjo podobo, razočara. Morda bo izgled poskrbel za prvi nakup, od kvalitete piva pa bo odvisno, če bo naključni kupec postal redna stranka.

Komentiraj

Your email address will not be published.