Kjer se (z)družimo največji ljubitelji piva. In vsega povezanega s pivom.

6 kreativnih pivskih etiket, ki izstopajo!

Predvsem od novejših pivovarn v Sloveniji dobivamo številna vprašanja v smeri, ali etikete vplivajo na prodajo piva. Seveda na to ni povsem enostavnega odgovora, zagotovo pa se tehtnica bolj nagiba k “ja”.  Ljudje smo vizualna bitja in v kolikor v trgovino nismo prišli po točno določeno pivo, so lahko etikete zelo pomemben, če ne celo ključen dejavnik, ki bo botroval naši odločitvi o (ne) nakupu.

Če s pogledom malce poskeniramo slovenske pivske police, kjer stojijo domači zvarki, lahko hitro vidimo, da greste kreativnost in vizija v zelo različne smeri. Eni izmed prvih, ki so z domiselnim dizajnom navdušili pri nas, je zagotovo pivovarna Bevog. Sploh njihova najbolj znana piva se ponašajo z usklajenim in privlačnim oblikovanjem, ki ga je zelo težko spregledati.

Pivovarna Bevog s svojimi štirimi prepoznavnimi pivi.

V povsem drugo smer koraka pivovarna Pelicon, kjer je ženska polovica te pivovarne s svojimi oblikovalskimi sposobnostmi uspela na steklenice spraviti minimalistični dizajn, ki se je verjetno marsikomu na začetku zdel dolgočasen, sedaj pa velja kot en najbolj prepoznavnih na trgu.

Črna in bela delata čudeže, to je dejstvo. Foto: Miha Bratinov

Oblikovanje etikete je seveda le ena plat vrhunske vizualne podobe. Izjemno pomemben je tudi kvalitetni tisk etikete in na tem mestu z veseljem priporočamo našega partnerja, ki svoje delo na tem področju opravlja z odliko – Jomi Trade.

Tokrat smo torej bolj fokusirani na sam izgled etiket in ne toliko na zgodbo, ki je pri generalni Maister seveda očitna. Vseeno pa lahko poudarimo, da je zelo smiselno, da je izgled etiket povezan in v simbiozi z zgodbo pivovarne in njeno celostno podobo. Ravno tukaj pride do izraza pivovarna Maister, saj jim to odlično uspe.

Eno izmed piv pivovarne Maister.

V pivovarni Crazy Duck Brewery pa so kupcu zadevo še nekoliko olajšali. Odločili so se namreč za različne barve posameznega piva in tako lahko že od daleč na polici zagledamo svojega najljubšega. Prav tako nam je hitro jasno, kaj pije človek za sosednjo mizo, če si seveda izbere katerega iz spodnjega nabora.

Enostaven dizajn pri katerih se vsako pivo ponaša z lastno barvo.

Še en dokaz, da je imeti lastnega oblikovalca, ki dela v pivovarni, lahko velika prednost. Če pa je ta oblikovalec tudi glavni pivovar, lahko z gotovostjo pričakujemo, da se bo za svoje etikete maksimalno potrudil. Še bolj pomembno, ve kaj želi povedati s pivi in to informacijo lahko prenese tudi na etikete.

Samo iz pivovarne Ressel je oblikovalec in glavni pivovar.

Za konec pa skočimo še v tujino in si tam sposodimo en ekstrem, ki ga v Sloveniji zaenkrat še ni moč zaslediti. Uvodne vrstice tega članka namreč kategorično zanikajo v pivovarni Westvleteren, ki vse stavijo le na produkt. Njihova piva etikete sploh nimajo. Seveda je to mnogo lažje v primeru, da gre za pivovarno, ki je bila ustanovljena leta 1838 in vari pivo, ki slovi kot najboljše na svetu.

Pivo, ki si lahko privošči steklenico brez etikete – Westvleteren.

Smeri je torej več in vsak produkt oziroma vsaka pivovarska zgodba potrebujete svojo lastno. Tisto, ki povsem ustreza le njej. Pravilna rešitev ne obstaja, potrebno jo je ustvariti.

Komentiraj

Your email address will not be published.

Ta spletna stran živi z namenom, da se znanje o pivu in pivovarstvu prosto prenaša naprej.
Veseli bomo, če lahko donirate kak cekin, da se pokrijejo stroški gostovanja, domene ... Hvala!